Wat levert de Social Selling Index van LinkedIn voor u op?

Al eens gehoord va de SSI index oftewel de Social Selling Index op LinkedIn? Helpt het u als professional? Mij in ieder geval wel! Een bewustwording-instrument mogelijk gemaakt door LinkedIn.

De SSI index geeft je een beeld hoe jij middels LinkedIn:
– jezelf als merk neerzet
– in welke mate de juiste personen vindt
– je informatie uitwisselt
– jouw relaties opbouwt.

De maximale SSI score is 100 punten welke je kunt verkrijgen over deze vier eerdergenoemde punten. Het laat dus eigenlijk zien hoe jij als sales professional, ondernemer, zelfstandig professional of werkzoekende, LinkedIn inzet en waar je nog meer rendement uit LinkedIn kunt halen.

Heeft het nut en zin om hiermee bezig te zijn? Jazeker, het zet me in ieder geval enorm aan het denken hoe ik mijzelf als professional efficiënter en effectiever in de markt kan zetten en op welke wijze ik dat voor elkaar krijg. Ik probeer dus een hogere score te genereren aangezien dit leadverhogend werkt.

Daarnaast realiseer ik me ook dat dit voor LinkedIn een tool is om de Sales Navigator onder de aandacht te brengen. Het is namelijk lastig om te zien hoe je het een en ander kunt beïnvloeden en welke acties je hiervoor kunt ondernemen om een hogere score te krijgen. Toch houdt het me bezig om nog succesvoller te zijn.

Tip: volg meer dan 100 bedrijven die je suspect, prospect of al je klant zijn zodat je gevoed wordt met wat hen bezighoudt. Daarmee krijg je al een hogere SSI score.
Meer weten over dit meetinstrument? www.linkedin.com/sales/ssi

 

r.lammers@carrerac.nl