Zo kan het dus ook!

Vorige week moest ik met mijn bejaarde moeder van 90 naar het ziekenhuis. Omdat zij slecht ter been is ga ik met de wagen van mijn vrouw, want daarin kan mijn moeder gemakkelijker vanuit de rolstoel instappen.

Als ik bij het ziekenhuis aankom, opent een vriendelijke parkeerwachter de slagboom en geeft mij een parkeerkaartje. Ik wil de auto parkeren, maar ontdek dat ik geen geld bij me heb voor een rolstoel van het ziekenhuis en in de auto van mijn vrouw liggen ook geen muntjes. Ik laat de auto bij de zij-ingang staan en verruil, bij een uiterst vriendelijke dame van de informatiebalie, mijn sleutelbos (onderpand) voor een muntje van 50 Eurocent, zodat ik een rolstoel kan ‘huren’!

Omdat ik nu veel te laat dreig te komen, parkeer ik de auto niet in een van de vakken, maar laat hem naast de zij-ingang staan.

Na het bezoek aan de arts rijd ik mijn moeder weer terug naar de auto, breng de rolstoel weer terug en ga met de 50 Eurocent naar de informatiebalie om mijn sleutelbos weer in te ruilen tegen het muntje.

Ik loop terug naar de auto en rijd naar de uitgang. De parkeerwachter gebaart mij het raampje te openen en zegt mij vriendelijk: “De volgende keer moet u de auto wel in een parkeervak zetten, want de weg moet vrij blijven voor noodgevallen.” Ik zeg hem dat ik dat zeker doe de volgende keer. Ik bedank hem voor zijn vriendelijkheid en geef hem het parkeerkaartje dat hij mij bij binnenkomst overhandigde. Dan vraagt de parkeerwachter: “Heeft u dit al betaald bij de automaat?” Ik kan wel door de grond zakken en zeg hem dat ik in alle haast deze ochtend zonder geld en papieren de deur ben uitgegaan.

De parkeerwachter kijkt mij vriendelijk aan en zegt: “Dat kan iedereen gebeuren.” Hij pakt zijn sleutel, stopt het parkeerkaartje in de automaat en de slagboom gaat voor mij open. “Goede reis meneer en breng uw moeder veilig naar huis.”

Deze parkeerwachter, die ‘excelleert’ in klantvriendelijkheid, heb ik aangeprezen bij zijn directeur, die bijzonder verguld was met mijn reactie.
Moraal van dit verhaal: Hoe zou u kunnen achterhalen hoe tevreden mensen zijn over uw medewerkers?

Rob Lammers

r.lammers@carrerac.nl