‘Oude’ marketing werkt!

Menig bedrijf bedenkt hoe er meer rendement gehaald kan worden uit de marktbewerking. Hoe kunnen we van meer prospects klanten maken. Social media is daarvoor op dit moment een veelgebruikt middel. Echter, het versturen van gimmicks per traditionele post is zeker ook nog steeds de overweging waard.

Onlangs werd deze marketingtool ingezet door een bedrijf dat de hout- en metaalindustrie adviseert bij de aanschaf en het gebruik van bewerkingsgereedschappen, deze levert en onderhoudt. Er werd een gimmick gefaseerd verstuurd in de vorm van een privé te gebruiken gereedschap. Doelgroep: prospects die de verkoop adviseurs graag als klant binnen wilden halen. Het bleef niet bij het versturen, de verkopers volgden de mailing consequent op door de vooraf geselecteerde contactpersonen te bellen voor een afspraak. Deze opvolgactie werd opgestart tijdens een trainingsdag waarin, na het ‘droogoefenen’ live gebeld werd. Boter bij de vis!

Wekenlang konden de verkopers op een planmatige manier de markt bewerken aan de hand van een prima marketing item. Gedreven, gefocust op hun smart-doelstelling en bewust gemaakt van hun vaardigheden wisten zij hun talenten te verzilveren. Zo is de investering verantwoord en doelgericht. Investeer in marketing en in talenten!

 

Nog geen reacties.