Groeistrategie

'Hoe laat ik niet-commerciële medewerkers wél omzet genereren?'
Niet-commerciële medewerkers omzet laten maken vraagt een andere aanpak dan bij accountmanagers. De niet-commerciëlen hebben expliciet gekozen voor een andere functie, dan sales. Ze vinden zichzelf ook niet geschikt voor sales. Adviseren? Dat vaak wel! Dat is een klant helpen en dat is prima. De woorden verkopen en sales zijn beladen. Toch zit bij niet-commerciële medewerkers veel 'commercieel potentieel' verborgen.

In ons artikel 'Omzet scoren zonder accountmanagers' beschrijven we welke medewerkers dit betreft en in het artikel 'De 6 mythes over het activeren van 'niet-commerciële medewerkers' beschrijven we waarom de verschillende geprobeerde manieren uit de praktijk niet het gewenste effect hebben. Wat wel werkt leest je in dit whitepaper.

  1. Management en leidinggevenden op één lijn
  2. Bezint eer gij begint
  3. Een moderne GAP analyse
  4. Waarom de niet-commerciële medewerkers nú wel willen
  5. Je gaat het pas zien als je het doorhebt
  6. Conclusie

De uitdaging om deze medewerkers daadwerkelijk commercieel te laten zijn begint met de bewustwording van hun capaciteiten en de manier waarop ze dit in hun eigen (unieke situatie) kunnen doen. Op een manier die aansluit bij hun persoonlijkheid. Zodra niet-commerciëlen erachter komen dat commercie dichter bij hen ligt dan ze denken, slaat (faal)angst om in nieuwsgierigheid en hebben ze meestal een grotere drive dan de accountmanagers.

Stuur mij het volledige whitepaper

 

Uw naam (*)

Uw email (*)

Bedrijfsnaam (*)