Groeistrategie

De 6 mythes over het activeren van 'niet-commerciële medewerkers'
Zelfs als de omzet wel goed is, is het voor iedere organisatie noodzaak om regelmatig de sales activiteiten te optimaliseren en het klantenbestand te vernieuwen. Er is altijd  het risico van het verkleinen van de omzet en het klantenbestand door fusies, 'verhuisde' inkopers,  concurrentie, etc.. Waar het verborgen commercieel potentieel in jouw organisatie zit lees je in het 'paper': 'Omzet scoren zonder accountmanagers'

Dit commercieel potentieel heeft klant-contact, maar geen directe salesfunctie. Het zijn vooral medewerkers die al bij klanten komen: servicetechnici, monteurs, ITC consultants, financiële adviseurs, etc. Als je dit commercieel potentieel verkeerd mobiliseert, ontstaat een boemerang effect. In plaats van nieuwe omzet en het vergroten van het klantenbestand ligt imagoschade op de loer. Hoe het kan misgaan lees je in dit paper.

  1. Niet-commerciële medewerkers zijn commercieel betrouwbaar
  2. Een meewerkend voorman is de logische 'kartrekker'
  3. Coachen van de verandering voorkomt problemen
  4. Een verkooptraining helpt ze te scoren
  5. Een goede bijpassende beloning
  6. Beginnen met de slapende klanten


1. Niet-commerciële medewerkers zijn commercieel betrouwbaar
Binnendienst medewerkers, servicetechnici, monteurs en consultants zijn in de ogen van de klant betrouwbaarder dan de accountmanager, maar slechts een enkeling kan commerciële gesprekken voeren met klanten. Vaak hebben ze niet eens veel op met hun eigen commerciële collega's, omdat het sales-vak niet 'hun' ding is.

Stuur mij het volledige whitepaper

 

Uw naam (*)

Uw email (*)

Bedrijfsnaam (*)