Groeistrategie

Omzet scoren zonder accountmanagers
Verhogen van de commerciële activiteiten staat weer in de belangstelling, net als het besef dat alle medewerkers mee kunnen werken aan extra omzet. Dit geldt o.a. in de branches techniek, ICT en consultancy en bij accountants- en administratiekantoren. In deze branches blijft men dit vaak lastig vinden en hoe dat komt leest u in dit whitepaper.

  1. Te weinig goede commerciële mankracht
  2. Cruciale gevolgen
  3. Negatieve effecten
  4. Verborgen commercieel potentieel


1. Te weinig goede commerciële mankracht
Digitalisering, de Y en Z generatie, nieuwe markten en vraag naar flexibiliteit hebben bedrijven sterk veranderd. De concurrentie is verhard en flink toegenomen en klanten zijn ook nog kritischer en veeleisender geworden. Krijgt een bedrijf het moeilijk, dan verlaten de beste medewerkers als eerste de onderneming, waaronder ook de accountmanagers. Zij kunnen overal aan de slag en met te weinig goede accountmanagers wordt het halen van de doelen een vrijwel hopeloze opgave.

2. Cruciale gevolgen
Met te weinig professionele accountmanagers stijgt de omzet niet. Salesmanagers zien geen oplossing en iedereen met een beetje mensenkennis weet dat veranderd gedrag door de manager een reactie bij zijn accountmanagers oproept. Dit zorgt ervoor dat het functioneren van de salesafdeling onder extreme druk komt en het kost veel moeite om de rust in de organisatie te houden.

Stuur mij het volledige whitepaper

 

Uw naam (*)

Uw email (*)

Bedrijfsnaam (*)