Klant(gast)gerichtheid maakt het verschil!

klantvriendelijkOnlangs wilde ik tussen het boodschappen doen even een cappuccino drinken. Op een binnenplein kon je aan de bar het een en ander bestellen. Twee personen van de bediening waren samen de bestelling van een stelletje aan het opnemen. Het was op de een of andere manier ingewikkeld. De eigenaar was aan dezelfde bar bezig met het opmaken van appelcakes. Met alle drie had ik heel kort oogcontact. Ik heb er 5 minuten staan wachten en heb toen gezegd dat ik mijn cappuccino deze keer wel ergens anders ging halen.

Bij een koffiebar in het centrum stapte ik naar binnen. Daar zat de eigenaar zelf even aan de bar een snelle lunch weg te werken, de rest van de bediening was druk bezig met de gasten. Hij stond direct op, vroeg wat ik wilde bestellen en ondanks het feit dat ik zei dat hij rustig kon genieten van zijn lunch, regelde hij zelf de cappuccino voor mij op het terras. Ik heb hem voor zijn vriendelijke klant(gast)gerichtheid gecomplimenteerd. Mijn ergernis kon ik in het lentezonnetje wegdrinken met een heerlijke cappuccino.

Bij een klant, waar ik de medewerkers begeleid met o.a. de bewustwording van klantgerichtheid, is de slogan: alles kan… mits... Hoever gaat uw klant(gast)gerichtheid?

 

Nog geen reacties.