Koude acquisitie makkelijker als je deze lauw maakt

Dat is logisch zul je denken. Echter waarom gebeurt het dan vaak niet? Koude acquisitie is achterhaald door de invloed van social media en dan met name LinkedIn.

Uiteraard zul je makkelijker een afspraak krijgen als iemand je introduceert. Echter wat als dit niet het geval is? Hoe zorg je er dan voor dat je bij de prospect tot een afspraak komt?

Daar kwam ik zelf achter toen ik vorige week naar een prospect belde om daar aan tafel te komen. Ik had een derdegraads connectie met de persoon die ik graag zou benaderen. Via LinkedIn kon ik namelijk makkelijk zoeken naar de persoon (op basis van zijn functietitel), die ik graag aan de lijn zou willen. Helaas geen gezamenlijke delers of gedeelde groepen waar we in zaten. Dus dan toch maar koud bellen was het devies aan mezelf. Toch moest ik het verschil zien te maken met alle anderen die n.a.v. een krantenartikel gingen bellen.

Door te zeggen dat ik de bedrijfspagina op LinkedIn al jaren met veel plezier volg en in het verleden met een collega heb gewerkt bemerkte ik me toch sterker te voelen en meer verbinding krijgen met de contactpersoon. Dus mocht je zelf zoeken naar hoe je het verschil maakt, verwijs naar hun eigen bedrijfspagina op LinkedIn en kijk wie je er wel kent!

Nog geen reacties.