Optimale beursdeelname

Onlangs sprak ik met de commercieel manager van een toeleverancier in de bouwsector. Zijn team was zich weer aan het voorbereiden op de voor hun bedrijf belangrijkste beurs van dit jaar. De doelstelling van de beursdeelname is om de bekendheid omtrent de synergie in producten uit te bouwen, bij zowel bestaande als potentiële relaties. Een mix van relatiebeheer en acquisitie.

De manager wil dat de standbemanning elke minuut benut om de hoge investering terug te verdienen. Daarnaast wil het team een 10 scoren als het gaat om klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. Al pratend kwamen wij tot een aanpak waarbij de verkopers gedurende de beurs op de beursstand individueel gecoacht worden op beursgedrag en gespreksvaardigheden. Elke dag vindt er een kick-off plaats en als afsluiting worden de tips en de tops besproken.

Op deze manier blijven de verkopers bewust bekwaam gedurende de voor hen belangrijke beurs en halen zij het optimale uit de beursgesprekken.

 

Nog geen reacties.