Arrogant, strategisch of gewoon dom?

Als ik al die mensen op het Vrijthof zie, die het concert van André Rieu willen bezoeken, dan zou menige stad wensen zo’n ambassadeur in huis te hebben. Rieu trekt jaarlijks duizenden mensen naar Maastricht, zelfs van ver over de landsgrenzen. Na het ‘Verdrag van Maastricht’ was Maastricht het centrum van Europa en werd de stad pas écht bekend. Een van mijn vrienden, die toen veel in het Verre Oosten verbleef, vertelde mij dat iedereen daar Maastricht kende, tenminste de naam dan. Af en toe loop ik wel eens door het centrum van Maastricht en zie dan hoeveel mensen deze stad trekt. De stad geeft je het bijzondere gevoel in het buitenland te zijn. Mede dat was voor mij de reden om de jaarlijkse franchisemeeting van Carrera C® in Maastricht te organiseren.

Op Koninginnedag was ik met mijn vrouw ook in Maastricht, alhoewel ik normaal gesproken op dergelijke drukke dagen het centrum probeer te vermijden. We zouden even naar de VVV gaan voor een goede stadsgids voor al onze gasten van de franchisemeeting en om een keuze te maken voor een hotel dicht bij het centrum. Tot onze stomme verbazing was de VVV gesloten, terwijl er juist die dag duizenden mensen de stad bezochten. Raar dat de VVV zichzelf buitenspel zet, terwijl ze toch al zoveel concurrentie heeft van internet.

Rob Lammers

r.lammers@carrerac.nl