Acquisitie

Telefonische acquisitie (Toeleverancier voor de Bouw)

De situatie:
Als wereldwijd marktleider heeft het bedrijf zich vrijwel nooit zorgen hoeven te maken over het werven van nieuwe klanten. Nu anno 2010 is dat anders. Plan is om alle ‘verloren’ klanten te benaderen en opnieuw klant te maken. De vertegenwoordigers zeggen dat ze nooit tijd hebben om te bellen, dus hebben we samen met de directie een plan gemaakt om eerst twee ééndaagse trainingen te doen voor telefonische acquisitie en daarna belsessies met 2 personen, gecoacht door onze trainers. Overigens hadden de vertegenwoordigers al een tweedaagse verkooptraining van Carrera C® gehad.

Onze aanpak:
Tijdens de beide trainingen werd veel geoefend op contactbezwaren en er werd ook al ‘live’ gebeld. Daarna hebben we op verschillende plaatsen in het land met 2 vertegenwoordigers tegelijk een live belsessie gedaan. Hiervoor is een goede voorbereiding nodig inzake de te bellen adressen. De positieve resultaten hiervan hebben er toe geleid dat we na de vakbeurs (3 maanden later) alle Leads die op de stand waren geweest in twee grote groepen zijn gaan nabellen.

Het resultaat:
Veel ‘nieuwe’ afspraken met oude klanten. Samen met de vertegenwoordigers hebben we bewezen dat met de goed aangeleerde tools en de juiste adressen er relatief gemakkelijk meer omzet binnen gehaald kan worden.