Unieke combinatie van twee methodes laat veranderprocessen wél slagen

BMDe meest gemaakte opmerking die ik altijd hoor na een workshop of seminar: "En hoe kunnen we dit nu in de praktijk brengen?" Zo is het ook met adviesbureaus. Die zijn prima in staat veranderrapporten te maken met meters tekst en de meest kleurrijke infographics. Bij de uitvoering maken zij zelden de slag van de theorie naar de praktijk. Medewerkers, managers én directies daadwerkelijk laten veranderen is nog even iets anders dan vertellen hoe het moet. Zelfs met coaching haal je die resultaten niet voor de lange termijn.

Uit de nationale benchmark ‘verandervermogen’ van Koppelman blijkt het vertrouwen in verandervermogen van de eigen organisatie licht gegroeid, maar nog steeds negatief. “De kloof tussen leidinggevenden en medewerkers is verder gegroeid”, luidt het bericht. Wat in het bericht opvalt is dat met name jongere medewerkers (25-34 jaar) het laagst scoren als het gaat om vertrouwen in de eigen organisatie.

 

Probleem- en Competentiegericht Onderwijs en Behaviour Modelling zijn twee internationaal beproefde methodes om medewerkers, managers én directies hun gedrag te laten veranderen, waardoor er draagvlak wordt gecreëerd voor het veranderproces. De combinatie van beide methodes is uniek.

Zonder dat iemand zijn persoonlijkheid prijs hoeft te geven kan iedereen op een praktische (zelf-lerende) manier zijn gedrag en communicatie optimaliseren. Zelfs professionals hanteren deze gecombineerde methode niet, ondanks alle positieve resultaten wereldwijd. Neem gerust contact met mij op als jij ook succesvol wilt veranderen.

 

Nog geen reacties.